Monday, 6 January 2014

Black & White

Dzisiaj będzie kolejny haft wyszyty metodą blackwork. Jak wspomniałam we wcześniejszym poście znalazłam kilka fajnych wzorków i jeden z nich "musiałam" od razu wyszyć :-). Ten haft wyszyłam w tradycyjny sposób czyli czarną muliną na białym tle. A oto co powstało:


Podejrzewam że to jest jeden z tych haftów który jednych zachwyci a innych nie. Dla mnie jest on prawdziwą ucztą dla oka. Z daleka widzę storczyki/ciekawą grafikę. A potem przyglądam się z bliska i po prostu nie moge oderwać oka. Każdy płatek ma inny wzorek składający się z kilku elementów, które są sprytnie opuszczane żeby zrobić iluzję cieniowania:


Efekt końcowy jest wspaniały




Jeśli chodzi o detale techniczne to wzór pochodzi od Ajisai Press. Haft mierzy 22x15 cm. Wyszywałam na lnie DMC 32ct kolor antique white. Mulina DMC 310 dwie nitki na obwódkach i jedna na wzorkach.

Na tym na pewno nie zakończę swojej przygody z blackworkiem, ale narazie muszę powrócić do swoich UFOków bo od skończenia misia z kotkami wogóle nic nie ruszyłam w swoich krzyżykach. A więc do końca stycznia będzie tylko haft krzyżykowy (o ile nic innego mnie nie skusi :-D).

Pozdrawiam ciepło!

12 comments:

  1. Ja jestem z tych zachwyconych. Mam nadzieję, ze coś jeszcze wyszyjesz tą techniką.:)

    ReplyDelete
  2. Piękne orchidee, misterny haft! Bardzo mi się podobają hafty robione techniką blackwork. Sama nigdy takowego nie zrobiłam, wydaje mi się to niesłychanie pracochłonne...

    ReplyDelete
  3. Ja też lecę za Promyczkiem i ocham i acham :)

    ReplyDelete
  4. Weszłam i oniemiałam! Dawno żaden haft nie wprawił mnie w takie osłupienie i zachwyt. Te storczyki są przepiękne i ochom i achom nie ma tu końca.
    Gratuluję świetnego wyboru i wybornego wykonania!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  5. Ależ mi nasłodziłyście :-D. Dziekuję wam bardzo za miłe słowa. Prymyk tak bedzie więcej, obiecuję :-). Kalliope ja tez myślałam że to jest bardzo pracochłonne i trudne, ale okazało się że jest wręcz przeciwnie. Wyszywało mi się naprawde fajnie i poszło bardzo szybko. Naprawdę warto spróbować

    ReplyDelete
  6. Nie no boskie te storczyki, tez mam kilka wzorków ale jeszcze nie próbowałam a efekt storczyków mnie bardzo zacheca do prób ;)

    ReplyDelete
  7. Cudo... w życiu takiego czegoś nie zrobię

    ReplyDelete
  8. Kiedyś spróbuję, efekt jest bardzo fajny :)

    ReplyDelete
  9. Kasiu, te storczyki sa przesliczne... Taki typ haftu bardzo mi sie podoba i az chcialbym go sprobowac.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  10. naprawdę piękne,magia ściegów,podoba mi się baaardzo

    ReplyDelete